Betta Fish Forum banner
4,781 - 4,800 of 13,337 Posts
Mijn verdeelde 5 gallon is bijna klaar. Ik heb de verdelers geïnstalleerd. Ik ben van plan om een anubias te halen met paarse onderkant bladeren, anacharis en misschien wat java mos. Ik heb de verdelers in een T-vorm geplaatst. Ik heb een tweede stuk knutselgaas dat een springbarrière vormt, direct bovenop de hoofdscheiding. De voltooide tank ondergaat momenteel een heetwaterbad. Zou dit werken als het niet is ingedraaid of hoe lang zou het duren als ik het wil indraaien? De filter (koolstof, zeoliet combo) die erbij zat, heeft een pad met zeoliet om ammoniak te verwijderen, ik las dat zeoliet niet echt goed is voor het indraaien.

Dat is prachtig, LittleBittyFish - het ziet er zo natuurlijk uit!

Ik denk erover om mijn tanks in de zomer opnieuw in te richten. Ik weet niet wat ik met mijn grote tank zou doen, maar ik wil mijn 5 gallon een beetje opruimen en het meer Zen maken.

Nou, ik heb mijn nieuwe tank voorlopig opgezet, totdat ik een paar nieuwe planten en wat nieuwe onderdelen voor het filter kan ophalen. Uiteindelijk wil ik de zijdeplanten eruit halen en javamos gebruiken als een "gordijn" om de scheidingswand te helpen verbergen. Zal de mosbal en het kleine bruggetje toevoegen aan de kant met mijn Champagne, hij wordt helemaal geüpgraded. Heb wat wisteria dat ik een tijdje ga laten drijven en uiteindelijk ga proberen te planten (en hoop dat het niet smelt zoals de vorige keer).

Nou, hier is ze!

Hier is mijn verdeelde 5 gallon, niet de beste klus op de hoofdscheiding, maar het houdt goed. Ik heb de overtollige siliconen met een scheermes verwijderd en ik ga elektriciteitstape buiten de tank aanbrengen om het te bedekken.

Bedankt LBF, Osiris gaat morgen de tank in. Dat is het gemakkelijke deel, Nel erin krijgen en niet op zijn staart trappen is een andere zaak.

I have that same Dragon in my Discus tank! I love that it bubbles! lol
Ik heb diezelfde Draak in mijn Discus tank! Ik vind het geweldig dat het bubbelt! lol

Ik heb de mijne niet meer bubbelen sinds het kapot is gegaan XD
De mijne is nu gewoon een mooi beeld lol

Ik denk erover om de grotere, langere te kopen die zich kan uitrekken en door mijn planten kan weven. Ik heb de bubbels in mijn Amazon-tank nodig om de pH in evenwicht te houden van de Co2 die ik voor de planten gebruik. Het is cool als ik de timer hoor klikken en er bubbels uit zijn mond komen! :)

Hier is de huidige opstelling, ik ga Nelliel van de 1 gallon in de 2,5 gallon zetten (morgen), maar hij komt een paar weken op een andere tafel totdat ik Nel (0,5 gallon) in de andere helft van de 5 gallon kan zetten.

4,781 - 4,800 of 13,337 Posts